My life update: 14 September 2015

It is 1.05am..
Aku still bz buat correction thesis ni..Lama tak update blog cite pasal life..hihi..OKey, entry ni, pasal my current life..

Fayyadh
Now, Fayyadh dah 1 tahun 4 bulan..Very active, bijak, cepat sangat belajar & imitate benda sekeliling dia...Sill BF (Alhamdulillah) but tak mahu lansung botol..wuwuwu..Makan banyak...tapi badan mantain slim tapi berattt (maybe berat tulang and daging kot,haha)

Bajet model letew..hihi :p

Fayyadh with his new Tricycle :)

Study


Submit Chapter 4 and 5 just after Hari Raya to the co-SV..

Alhamdullillah, currently aku dalam fasa correction thesis before submit untuk viva..Yess, this sem is my 10th semester which is equal to 5 years of my phD journey...Quite long for those yang tak laluinya, but for me, the time passes quickly..Maybe sebab research aku more on developing hardware and software, so it takes quite a lotttt of time...BUT, on the positive side, I managed to have almost 10 publications. One of it is has been published in one high impact factor journal (Q1) and another paper will be published in another high impact factor journal (Q3) real soonnn..So, for the reward, every paper yang published kat high impact journal the university will reward u a money!!! Alhamdulillah..
"After hardship there is ease"
So, perancangannya end of October, I will submit the thesis to SPS..
Ya Allah, please ease my journey towards the end..
After that, just tunggu tarikh untuk viva..INsyaAllah, semoga perjalanan menuntut ilmu ini diberkati dan diredhai olehNya..aamiin..

Email from co-SV lepas submit last experiment results..
Syukur dikurniakan co-Sv yang sgt pandai bagi mativation..Sangat dihargai ^_^"


Life
I have moving out from JB to Muar.. Owh, sgt sedih tinggalkan rumah sewa tu..Tempat tinggal dari berdua, sampailah bertiga..tempat Fayyadh membesar smpai umur 1 Tahun 4 bulan..

Status FB..tu la rumah kami..tingkat atas tu :)


Currently, aku jadi housewife. Sill lagi anak sorang, belum bertambah lagi..hihi..
Sambil2 buat correction, sambil2 membesarkan Fayyadh..Boleh tahan penat jugak jaga budak ek..Sebelum ni husband yg jaga bila aku kena pergi lab..Syukur ada husband yang pandai didik and jaga Fayyadh..Alhamdulillah..

Now, rezeki husband dpt offer kat kilang ST kat Muo ni as a Product Engineer..Lama dia tinggalkan profession dia lepas dia sambung Master hari tu..tak sangka plak dalam ekonomi gawat mcm ni, dengan banyak kilang buang pekerja, ada pulak rezeki kami..dekat plak dgn rumah parents aku..Alhamdulillah lagi untuk nikmat dan pemberian yang Allah bagi pada kami yang tak terduga macam ni...

Ni la aktiviti aku hari-hari dengan anak Teruna aku..hihi..Bawak dia g jalan2 naik basikal petang2, kadang2 g tepi sungai Muo bawak jalan2 makan angin...Owh! sungguh nikmat kehidupan ini.. =)))

Petang2 jalan2..
tepi sungai muar kat Tanjong
Aku nak gunakan sehabis mungkin masa yang ada sebab, lepas aje viva aku dah kena start keje..InsyaAllah, kalau tak ada aral melintang, rezeki ku di UteM Melaka..InsyaAllah :)

No comments: