Kereta kesayangan..Musibah melanda

Kereta pemberian ayah kesayangan..
Proton Iswara Aerobek aje pun..
Tapi manusia yg sentiasa ambik kesempatan atas harta org lain..huhu
Kereta tu amat penting buat kami sefamily..
Kereta tu aku guna utk pergi lab,beli brng dapur,bawak Fayyadh jalan2,bwk Fayyadh g klinik...

Semalam, tiba-tiba kereta tu hilang dari tempat parking bwh rumah aku..
Ya Allah,sedih sgt..tak pernah terlintas dek akal ada org berkenan kat kereta tu..
bukan kereta mewah,kereta mahal pun..kereta family, xde overhaul kasi kebabom mantop ke ape ke..

Tapi bila Allah kata, itu bukan rezeki kita, seharusnya kita kena redha..
Aku redha even sedih sgt sbb lama kereta tu dgn aku dan kereta tu hilang jugak pada tgn aku..
Aku xpandai jaga amanh yg ayah bg..
terasa seperti xmenghargai pemberian org..sob..sob.. :'(

Bila ayah tau kereta aku hilang semlm, terus ayh drive dtg Jb dari Muar..
kasih seorg ayah..risau if aku sedih, aku blur xtau nk bt ape bila kereta kena curi..
Smlm jugak pergi report polis..maghrib masa tu sebab sedar kereta tu hilang around 6.30pm..
Fayyadh tinggal kat jiran..
ayah smpai Jb around 10.30pm..terus ke IPD nusajaya utk jumpa pegawai penyiasat..settle around 12.30am..Fayyadh ikut sekali..pity him :'(

Tadi g survey kereta..Ayah suruh cari baru..tp yg 2nd hand aje..
Sebab nnti susah nk g lab, nk g beli brng, nnti nk bwk fayyadh lg..
Urm,kasih ibu bapa mmg xnak tgok anak dia susah..huhu

Kepada sesiapa yg curi kereta aku tu, hidup kau xakan aman sbb sentiasa akn dibyangi rs bersalah curi kereta aku,susahkan anak aku..
Kt jumpa akt pdg masyar nnti ye..

Ya Allah, Kau permudahkan la urusan menyiapkan writing thesis ni..
Supaya aku cpt2 submit thesis,pastu viva,pastu kerja!!!
Amin...

No comments: