New entry as a WIFE =)

Salam semua..

Terima kasih kepada yg sudi comment and follow Sue..Thanks a lot!!

Lepas ni semua entry adalah entry bergambar...
Dgn niat Sue nak share majlis idaman Sue yg korang baca2 dalam entries sebelum ni...Jom layan majlis akad nikah...!!~~~




Akad nikah...atok dan pak long menjadi saksi..

Another picture of akad nikah

Suami ucap lafaz takliq & pemberian mas kahwin..

Isteri lafaz menerima mas kahwin

Alhamdulillah..selesai majlis akad nikah...

Malam sebelum majlis hujan sangat lebat tak berhenti2..bakal pengantin dah cuak...google cari doa alih hujan...tetiba terbaca 1 blog...

"Buat apa kita nak mohon berhenti atau alih hujan sedangkan hujan itu rahmat? time hujan la doa kt mustajab...berdoalah.."

Sua berdoa bersungguh2 sebelum menutup mata...
Esok bangun still hujan...Tapi alhamdulillah dekat je waktu akad nikah hujan dah berhenti...Sepanjang majlis cuaca sangat redup, tenang,aman...cuaca sgt PERFECT! aturan Allah semuanya....Thank you Allah...

Johor ada lafaz sakinah..tapi masa Sue nikah tiada lafaz sakinah...Tapi kalau dah namanya suhaila...memanglah syahdu..Lafaz penerimaan mas kahwin pun boleh menangis..syahdu! kalau ada lafaz sakinah meraung kot..huk3...

That's all for the solemnization moments...bersyukur kepada Allah atas aturan dan ketentuannya...amin

9 comments:

izfanora said...

tahniah dear.. semoga kekal hingga ke syurga.. :)

dila v(^_^)v said...

congrtz sue! jengah la blog..ada review sket..hehe

ni@ @in said...

congrats sue..slmt pengantin baru(^___^)

S.U.R.I.A. said...

tahniah mantan b2b..warna coral...sntek..my wed nntiii...

Amalina Ali said...

Tahniah sue!

Aah kat Johor ada lafaz sakinah. tapi sekarang macam dah kurang org buat lafaz sakinah. kenapa ek???

*ritu ada pegi majlis kawan nana nikah. dia pun tak buat lafaz sakinah. mak dia boleh pilih nak buat ke tak nak.

anakpakshaikh said...

tahniah... selamat pengantin baru

(●*∩_∩*●) said...

Thanks semua :)

(●*∩_∩*●) said...

@dila v(^_^)v

Thanks dila for the review :)
Thanks jugak sudi dtg..
Nnti majlis dila jgn lupa kad tau...hehe

(●*∩_∩*●) said...

@Amalina Ali

Thanks amalina :)
xtau la nape xde lafaz sakinah...
tp penerimaan mas kahwin pun dah nangis shadu..yela...bermulanya tanggungjawab kt kat suami...suami plak sudi pikul dosa2 kt..so agak sedih ckit..hehe