It's so exciting!!

Salam All~

My mind keep processing what to do for my DIY projects! Since EE asks me to think & prepare a small matter for example doorgift, guestbook, hiasan etc etc..Therefore, I decided to think about the doorgift first..

My idea for doorgift is using brown paperbag...It's really convenience and cheap for sure!


For the decorations,the main idea is --> I want to attach doily paper and thank you tag.
after makes a survey, it's costly. I kept goggling through Mr.Google. U know what, I've found something interesting where they use brads!! This is what we called brads...For the first time I know its name is brads :)

Untill now, I didnt see any stationary shops sell assorted shape of brads. Lucky me coz I've found it at Crafty Cabin (Online Shop). The boss's name is Jenny. She is very nice and have a good PR :) and also very fast replied my email. This is what I bought from her online shop.

Flower Brads (300pcs) --> using it for doorgift



Colorful pegs (350pcs) --> still thinking using it for what



Red roses (1000pcs) --> using it for my DIY wedding card



It only cost me less then RM200 for all the stuffs..
And for the brown paper bag, through my online research,for 100pcs only cost u RM16.00..So mahal...Lastly, beli kat kedai biasa je..RM 3.60 for 100pcs..kedai borong around pandan City,JB..Not really sure kedai ape...Maaf..maaf...(=.=")

I'll show up the results of my doorgift when I finished it plus the total damage for my DIY doorgift...

Stay tune~

## Updated~
23/12/2011 su order, esok su dah terima barangnye...tengokla...


Tengok tu..siap dapat hadiah lagi dari Crafty Cabin...Dapat sequin flowers!!!
Jom serbu online shop ni..setiap hari, ada je barang2 update yang best2..wee~ rasa nak beli je semua..huk3

8 comments:

mrs irmidrza to be said...

kat mana you beli online shop ni ye dear? leh bagi link tak dear kat email elqays@gmail.com...dah folo u dear...folo me back ya...=)

http://lildrwalimah.blogspot.com/

(●*∩_∩*●) said...

Miza, saya dah email awak dear...
if xdapat, awak just klik kat word Crafty Cabin aje k...

**dear, xde pun awk follow or sy ter'miss'?? huhu

bidadari syurga said...

salam

kat mana bleh dpt brown paper bag rm16 for a thousand? from my survey need rm 100++

thanks

(●*∩_∩*●) said...

@bidadari syurga

Salam Bidadari =)

Sorry sesangat..Su salah tulis la...nnti Sue betulkan..actually, kat kedai online tu, RM16 untuk 100pcs..mahal sangat.tp Sue tak beli kat situ..Sue beli kat kedai boasa he..Rm3.60 untuk 100pcs..so, kalu 1000=RM36.00 =)

tassyanatassya said...

Kak..kita minat lah dengan doorgift yang akak buat mmg comel dan nice jer kan.....
follow sini...

AyongAtikah Zaid said...

Assalamualaikum...sy baru je join b2b johor...wedding next year insyaAllah...so skrg dlm proses survey...hehe...hope sudi follow ayong.. http://ayongatikah.blogspot.com/

Just nak tanya kedai borong yg jual paperbag tu kat area mana ye?pandan city yg kat mane?mmg murah sgt...nak g tgk la...hehe...

(●*∩_∩*●) said...

@tassyanatassya

Tq tasya ;)

(●*∩_∩*●) said...

@AyongAtikah Zaid

TQ visit my blog ayong~ :)
btw, pandan city tu kat pasir gudang...rasanya mn2 kedai hardware ade kot..try tanya kedai2 n compare harga dulu...biasa kalu kedai2 borong cina ni, if kt beli bnyak, lagi murah dapat..